„I’M WELL, CZYLI CZUJĘ SIĘ DOBRZE”
PROGRAM „I’M WELL, CZYLI CZUJĘ SIĘ DOBRZE” to program warsztatów rozwijających dobrostan szkolny uczniów.
Celem programu jest wspieranie dobrostanu szkolnego uczniów. DOBROSTAN = stan zaspokojenia potrzeb i możliwości rozwoju, zdrowia w pozytywnym ujęciu, przeżywania pozytywnych emocji i pozytywnej oceny swojego życia lub obszarów aktywności życiowej (Deci, Ryan, 2008) DOBROSTAN SZKOLNY = zawężenie do funkcjonowania w szkole.
Czym jest dobrostan szkolny?
Dobrostan szkolny to satysfakcja z życia w szkole, zaangażowanie w naukę oraz optymalne funkcjonowanie społeczno-emocjonalne
■dobrostan edukacyjny – samodzielność i pewność w obliczu wyzwań edukacyjnych, motywacja do poznawania nowych treści
■dobrostan emocjonalny – rozumienie swoich własnych emocji i adekwatne reagowanie na różne sytuacje życiowe
■dobrostan społeczny – świadomość społeczna oraz nawiązywanie i utrzymywanie zdrowych i satysfakcjonujących relacji
Program realizowany jest przez pedagoga Wiolettę Mścichowską i psychologa Annę Nartowicz w klasie 4a.