Projekt edukacyjny
„Kredkobranie za czytanie”


Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego projekt
Marta Linke - Woźnialis
Projekt przeprowadzony zostanie w klasie II C Szkoły Podstawowej Nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku. W projekcie wezmą udział wszyscy uczniowie tej klasy.
Projekt realizowany będzie w czasie: od września 2025r. do czerwca 2026r.
I. Cele projektu:
- Kształtowanie nawyku codziennego czytania dla przyjemności.
- Wzmacnianie relacji i współpracy między dzieckiem a rodzicem.
- Systematyczne rozwijanie wyobraźni, ćwiczenie koncentracji wzbogacanie słownictwa.
- Budowanie pozytywnego wizerunku książki jako źródła satysfakcjonującej rozrywki.
II. Przebieg projektu:
- Codzienne wyzwanie czytelnicze:
Zadaniem ucznia jest codzienne czytanie w domu przez minimum 20 minut.
III. Rola rodzica:
Wsparcie: Zachęca i motywuje dziecko do codziennego czytania.
Weryfikacja: Po upewnieniu się, że zadanie zostało wykonane, rodzic udziela dziecku ustnej aprobaty. Po uzyskaniu akceptacji rodzica, uczeń może pokolorować obrazek przypisany do danego dnia.
IV. Realizacja i motywacja:
- Rozpoczęcie projektu.
Na początku roku szkolnego rodzice zostaną szczegółowo poinformowani na zebraniu o celach i zasadach projektu. Podkreślona zostanie ich kluczowa rola jako sojuszników w procesie budowania nawyku czytania. Uczciwa weryfikacja wykonania zadania przez dziecko jest fundamentem sukcesu i wartości wychowawczej tej inicjatywy.
- Cykl miesięczny.
Na początku każdego miesiąca uczniowie otrzymują nową „Kartę Czytelniczą” z tematycznymi obrazkami, rozpoczynając kolejne czytelnicze wyzwanie.
- Zakończenie miesiąca i świętowanie sukcesów.
Pod koniec miesiąca uczniowie przynoszą swoje w pełni pokolorowane karty do szkoły. Następnie kolorują kredkę odpowiadającą poszczególnemu miesiącowi.
Dodatkowa aktywność wspierająca projekt!!!
Aby wzmocnić ideę projektu w szkole, w każdy piątek ostatnie 15 minut lekcji zostanie przeznaczone na tzw. ciche czytanie. Każdy uczeń, w atmosferze spokoju i skupienia będzie czytał przyniesioną przez siebie książkę. Inicjatywa ta nie tylko promuje czytelnictwo, ale także uczy szacunku do pracy innych i buduje w klasie społeczność młodych czytelników.