Projekt edukacyjny

„Kredkobranie za czytanie”

Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego  projekt

Marta Linke - Woźnialis

 

Projekt przeprowadzony zostanie w klasie II C Szkoły Podstawowej Nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku. W projekcie wezmą udział wszyscy uczniowie tej klasy.

      Projekt realizowany będzie w czasie: od września 2025r. do czerwca 2026r.

 

I. Cele projektu:

     - Kształtowanie nawyku codziennego czytania dla przyjemności.

     - Wzmacnianie relacji i współpracy między dzieckiem a rodzicem.

     - Systematyczne rozwijanie wyobraźni, ćwiczenie koncentracji wzbogacanie słownictwa.

     - Budowanie pozytywnego wizerunku książki jako źródła satysfakcjonującej rozrywki.

 

II. Przebieg projektu:

- Codzienne wyzwanie czytelnicze:

Zadaniem ucznia jest codzienne czytanie w domu przez minimum 20 minut.

 

III. Rola rodzica:

Wsparcie: Zachęca i motywuje dziecko do codziennego czytania.

Weryfikacja: Po upewnieniu się, że zadanie zostało wykonane, rodzic udziela dziecku ustnej aprobaty. Po uzyskaniu akceptacji rodzica, uczeń może pokolorować obrazek przypisany do danego dnia.

 

IV. Realizacja i motywacja:

- Rozpoczęcie projektu.

Na początku roku szkolnego rodzice zostaną szczegółowo poinformowani na zebraniu o celach i zasadach projektu. Podkreślona zostanie ich kluczowa rola jako sojuszników w procesie budowania nawyku czytania. Uczciwa weryfikacja wykonania zadania przez dziecko jest fundamentem sukcesu i wartości wychowawczej tej inicjatywy.

 

- Cykl miesięczny.

Na początku każdego miesiąca uczniowie otrzymują nową „Kartę Czytelniczą” z tematycznymi obrazkami, rozpoczynając kolejne czytelnicze wyzwanie.

 

- Zakończenie miesiąca i świętowanie sukcesów.

Pod koniec miesiąca uczniowie przynoszą swoje w pełni pokolorowane karty do szkoły. Następnie kolorują kredkę odpowiadającą poszczególnemu miesiącowi.

 

Dodatkowa aktywność wspierająca projekt!!!

Aby wzmocnić ideę projektu w szkole, w każdy piątek ostatnie 15 minut lekcji zostanie przeznaczone na tzw. ciche czytanie. Każdy uczeń, w atmosferze spokoju i skupienia będzie czytał przyniesioną przez siebie książkę. Inicjatywa ta nie tylko promuje czytelnictwo, ale także uczy szacunku do pracy innych i buduje w klasie społeczność młodych czytelników.

wstecz